• 86084732- 86084784

  • نمابر 86086159

  • بالاتر از م ونک خ عطار پ 10 ط 7

   محسن بیدی | نقش بازرسی کالا و خدمات به منظور تضمین کیفیت و اعتماد مشتریان بسیار حائز اهمیت است. بازرسی کالا و خدمات به شرکت‌ها کمک می‌کند تا هرگونه مشکل یا خطا در فرآیند تولید و یا ارائه خدمات را به طور سریع تشخیص داده و آن را برطرف کنند. از این رو در کشور های توسعه یافته و در حال توسعه شرکت های بازرسی کالا و خدمات بازوی کلیدی در ابتدا برای نهاد حاکمیتی و سپس برای فعالان اقتصادی و ... به شمار می آید.
بازرسی کالا و خدمات برای فعالان اقتصادی بس ژرف و دامنه ای بس بسیط دارد. چرا که کیفیت را تضمین و اعتماد مشتریان به برند شرکت‌ها را به دنبال دارد. شاید در اواسط دهه 70 در ایران برخی به بازرسی کالا و خدمات اعتقاد نداشتند اما بالا رفتن هزینه ها و از دست دادن بازار ها بسیاری از شرکت ها ناچار به پذیرش بازرسی کالا و خدمات شدند و برای آنان چهار اصل تضمین کیفیت محصولات یا خدمات ، حفظ روابط با مشتریان، کاهش هزینه ها و رقابت پذیری به سندی محکم در آغاز فعالیت هایشان تبدیل شد. 
از ابتدای دهه 80 تا به امروز بر تعداد شرکت های بازرسی و مهندسی افزوده شده است و شرکت های بسیاری در این حوزه مشغول به فعالیت هستند اما توسعه فعالیت ها، استاندارد ها و ابزار های موجود نیاز به اقدامات کلیدی و بهره مندی از فعالیت های دانش بنیان و هوش مصنوعی دارد. سرعت پیشرفت ارائه خدمات و تولید کالا رو به افزایش است و تکنولوژی روزانه با جهش مواجه است. 
هوش مصنوعی در خدمات بازرسی، افزایش دقت در تشخیص خطاها و نواقص محصولات را بسیار بالا برده است. شرکت ها ایرانی با بهره گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، قادر خواهند بود به صورت خودکار نواحی مشخصی از محصولات را بررسی کرده و هرگونه خطا و نقص را تشخیص دهند براساس گفته کارشناسان بهره گیری از هوش مصنوعی در بازرسی کالا و خدمات می تواند علاوه بر کاهش هزینه برای شرکت های فعال در این حوزه از عقب ماندگی و ارائه خدمات ناقص به متقاضیان جلوگیری کند.  در نهایت، شرکت های بازرسی کالا و خدمات در ایران برای جلب اعتماد به دانش روز به همراه متخصصان نیاز دارند. به طوری که با ترکیب بهره گیری از این 2 می توان چالش های این بخش را حل و اثر گذاری را ارتقا داد.